W dniu 21 listopada br. odbyła się pierwsza sesja Rady Powiatu Jasielskiego. Wybrano przewodniczącego i wiceprzewodniczących rady, starostę oraz członków zarządu. Nie dokonano natomiast wyboru wicestarosty.

Obrady pierwszej sesji rady powiatu prowadził początkowo najstarszy radny - Stanisław Pankiewicz. Nowi radni złożyli ślubowanie. Nową radę powiatu tworzą: Baciak Irena, Buba Krzysztof, Czajka Jan, Lechwar Mateusz,  Lisowski Ryszard, Macek-Lubaś Bożena, Madejczyk Sławomir, Miśkowicz Franciszek, Muzyka Jan, Nigborowicz Anna, Pankiewicz Stanisław,  Papciak Ryszard, Pawluś Adam, Pers Grzegorz, Przetacznik Janusz, Rosół Józef, Snoch Robert, Stasiowska Magdalena, Urban Jan, Wawro Ewa, Woźniak Dorota, Zwierzyński Antoni. Radny Święch Stanisław na pierwszej sesji powiatu był nieobecny, nie został więc zaprzysiężony.

Po wyborze komisji skrutacyjnej radni w tajnym głosowaniu zadecydowali o wyborze przewodniczącego rady. Został nim po raz kolejny Robert Snoch, który poprowadził dalsze obrady.

W kolejnych głosowaniach tajnych radni zadecydowali o wyborze starosty oraz członków zarządu i wiceprzewodniczących rady.

Starostą jasielskim, na kolejną kadencję, został wybrany Adam Pawluś, dotychczasowy starosta, pełniący tę funkcję od 2016 roku. Na wniosek starosty na wicestarostę jasielskiego został zgłoszony radny Mateusz Lechwar, nie otrzymał jednak wystarczającej liczby głosów poparcia. Starosta zgłosił na członków zarządu Jana Muzykę oraz Grzegorza Persa, a na etatowego członka zarządu Stanisława Pankiewicza. W tajnym głosowaniu otrzymali oni wystarczającą do objęcia tych funkcji liczbę głosów poparcia i tym samym zostali wybrani. Ostatnim punktem obrad był wybór wiceprzewodniczących rady powiatu. W głosowaniu radni zadecydowali, że funkcję tę pełnić będą: Anna Nigborowicz oraz Józef Rosół.

Na pierwszą sesję przybyli liczni goście: przedstawiciele samorządów gminnych, reprezentanci powiatowych instytucji i służb, dyrektorzy placówek oświatowych oraz media.

P100000
P100000
P100001
P100001
P1080540
P1080540
P1080551
P1080551
P1080554
P1080554
P1080555
P1080555
P1080560
P1080560
P1080561
P1080561
P1080564
P1080564
P1080567
P1080567
P1080574
P1080574
P1080575
P1080575
P1080579
P1080579
P1080583
P1080583
P1080587
P1080587
P1080591
P1080591
P1080594
P1080594
P1080598
P1080598
P1080608
P1080608
P1080610
P1080610
P1080614
P1080614
P1080617
P1080617
P1080621
P1080621
P1080624
P1080624
P1080627
P1080627
P1080630
P1080630
P1080633
P1080633
P1080635
P1080635
P1080638
P1080638
P1080644
P1080644
P1080647
P1080647
P1080650
P1080650
P1080654
P1080654
P1080657
P1080657
P1080660
P1080660
P1080662
P1080662
P1080671
P1080671
P1080674
P1080674
P1080678
P1080678
P1080682
P1080682
P1080687
P1080687
P1080691
P1080691
P1080695
P1080695
P1080700
P1080700
P1080707
P1080707
P1080709
P1080709
P1080718
P1080718
P1080727
P1080727
P1080731
P1080731
P1080734
P1080734

Ruszyła kolejna edycja Konkursu Mikroprzedsiębiorca Roku, skierowanego do mikroprzedsiębiorstw, zatrudniających nie więcej niż 10 pracowników oraz o obrotach nieprzekraczających 2 mln euro. Celem Konkursu Mikroprzedsiębiorca Roku 2018 jest promocja nowoczesnych inicjatyw, które wyróżnia nie tylko efektywność, ale również zaangażowanie i społeczna odpowiedzialność.

Po raz czternasty przedsiębiorcy zarządzający najmniejszymi firmami mają szansę zaprezentować swoje osiągnięcia i zdobyć główną nagrodę – 40 tys. złotych. Poza nagrodą główną Kapituła Konkursu przyzna cztery wyróżnienia w kategoriach: Start – dla  najmłodszych mikroprzedsiębiorstw, Progres – dla firm „wieku średniego”, Senior – dla firm działających na rynku najdłużej oraz Młody biznes – dla mikroprzedsiębiorstw prowadzonych przez osoby poniżej 30. roku życia.

Ponadto planowane jest 8 specjalnych wyróżnień dla firm, które zdaniem Kapituły konkursu najefektywniej rozwijają się w różnych regionach Polski. Dzięki temu konkurs będzie również stanowił promocję lokalnych liderów biznesu.

Zgłoszenia do dnia 19 grudnia 2018 r. można dokonać poprzez stronę:  www.mikroprzedsiebiorcaroku.com

MikroprzedsieĘbiorca Roku 2018 Facebook 851x315

Zapraszamy na spotkanie informacyjne dotyczące możliwości uzyskania wsparcia na rozwijanie przedsiębiorstw. Podczas spotkania szczegółowo omówione zostaną działania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020.

Spotkanie odbędzie się: 27 listopada 2018 r. w godz. 10.00 - 13.00 w Urzędzie Miasta Jasła, ul. Rynek 12,  sala nr 102 (I piętro)

Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc na sali konieczne jest zgłoszenie uczestnictwa. Zgłoszenia prosimy przesyłać do 26 listopada 2018 r. do godz. 15.30 na adres email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. podając imię i nazwisko uczestnika. Telefonicznie pod numerem: 798 771 192 lub 798 771 620.

Program spotkania:

10:00 – 11:00    Dotacje z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego 2014-2020
11:00 – 11:30    Instrumenty finansowe – preferencyjne pożyczki
11:30 – 11:45    Przerwa kawowa
11:45 – 12:15    Baza Usług Rozwojowych – podnoszenie kwalifikacji przedsiębiorców oraz ich pracowników
12:15 – 13:00    Konsultacje indywidualne

Udział w spotkaniu jest bezpłatny!

W przypadku zgłoszeń dokonanych przez osoby niepełnosprawne prosimy o podanie zakresu koniecznych udogodnień, które powinniśmy zapewnić.

Spotkanie jest współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020.

 

Organizator spotkania:
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Krośnie
ul. Staszica 20
798 771 192
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

logotypy 2018

 

Od 1 października podróż samochodem bez dowodu rejestracyjnego i potwierdzenia posiadania polisy OC nie jest karana mandatem. 

Zniesienie obowiązku posiadania przy sobie dowodu rejestracyjnego i polisy OC to efekt przygotowanej przez Ministerstwo cyfryzacji nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym.

plakat

 

Stowarzyszenie CRAS zaprasza osoby w wieku powyżej 30 lat, długotrwale bezrobotne tj. pozostające bez pracy od ponad 12 miesięcy do udziału w projekcie pn. „Szkolenie – staż – etat - edycja II”.

W RAMACH PROJEKTU ZAPEWNIAMY:

  • 6 - miesięczne staże zawodowe - płatne 1289,83 zł brutto/m-c,
  • Szkolenia zawodowe dopasowane do potrzeb uczestnika,
  • Identyfikację potrzeb uczestnika projektu,
  • Grupowe poradnictwo zawodowe,
  • Pośrednictwo pracy.

Zapewniamy:

- zwrot kosztów dojazdu na identyfikację potrzeb uczestnika projektu, grupowe poradnictwo zawodowe, szkolenia zawodowe, staże zawodowe;

- stypendium szkoleniowe dla osób uczestniczących w szkoleniach zawodowych.

Udział w projekcie jest bezpłatny

Stowarzyszenie „CRAS” - Centrum Rozwoju Aktywności Społecznej z Rzeszowa to organizacja pozarządowa, niedziałająca dla zysku, wspierająca rozwój społeczny i ekonomiczny województwa podkarpackiego. Działalność Stowarzyszenia opiera się w głównej mierze na wdrażaniu projektów w tym współfinansowanych przez Europejski Fundusz Społeczny.

Więcej informacji na temat organizacji i projektów:

Stowarzyszenie CRAS

35-045 Rzeszów

ul. Hetmańska 4/2b

tel./faks: 17 740 22 25

www.cras.org.pl

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Plakat Szkolenie staż etat II edycja