1. W Wydziale Organizacji i Kadr tworzy się :
  2.  
    • Referat Organizacji i Kadr,
    • Referat Administracyjno - Gospodarczy,
    • Biuro Rady Powiatu,
    • Stanowisko ds. Archiwum Zakładowego,
    • Stanowisko Pełnomocnika ds. Systemu Zarządzania Jakością,
     
  3. Do podstawowych zadań Referatu Organizacji i Kadr należy w szczególności:

    • prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników Starostwa, kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży oraz kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu z wyłączeniem dyrektorów szkół i placówek oświatowych,
    • przechowywanie i zabezpieczanie akt osobowych pracowników Starostwa, kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu oraz kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży,
    • prowadzenie spraw związanych z naborem pracowników na wolne stanowiska urzędnicze, w tym kierownicze stanowiska urzędnicze,
    • sporządzanie sprawozdań statystycznych, związanych z zatrudnianiem pracowników Starostwa,
    • koordynowanie szkoleń, dokształcania i podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników Starostwa,
    • współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie organizowania staży i prac interwencyjnych w Starostwie,
    • organizowanie i nadzorowanie praktyk zawodowych odbywanych przez uczniów, studentów i aplikantów,
    • prowadzenie spraw socjalnych pracowników Starostwa,
    • nadzorowanie przestrzegania czasu pracy,
    • przyjmowanie klientów w sprawach skarg i wniosków na organizację Starostwa,
    • prowadzenie książki kontroli zewnętrznych, zbiorczej ewidencji materiałów z tych kontroli oraz wniosków i zaleceń pokontrolnych,
    • organizowanie posiedzeń Zarządu oraz zapewnienie obsługi techniczno-biurowej Zarządu,
    • prowadzenie ewidencji uchwał Zarządu,
    • przekazywanie uchwał, decyzji i ustaleń Zarządu do realizacji,
    • prowadzenie spraw związanych z udostępnianiem informacji publicznej z zakresu działania Zarządu,
    • przekazywanie materiałów do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego,
    • prowadzenie spraw związanych z publikacją w Biuletynie Informacji Publicznej oraz przekazywaniem do właściwych organów oświadczeń majątkowych osób zobowiązanych do ich złożenia,
    • prowadzenie spraw związanych z udzielaniem informacji publicznej, w zakresie działania Wydziału,
    • prowadzenie rejestrów:
    • a) wniosków,
      b) aktów wewnętrznych, w tym zarządzeń Starosty,
      c) wydawanych upoważnień i pełnomocnictw,
      d) jednostek organizacyjnych Powiatu,
      e) porozumień zawieranych przez Starostę lub Powiat,

    • prowadzenie spraw związanych z nadzorem nad Powiatowym Urzędem Pracy w Jaśle, z wyłączeniem prowadzonych przez jednostkę inwestycji i remontów,
    • przygotowywanie zarządzeń wewnętrznych Starosty, dotyczących organizacji Starostwa,
    • prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia Powiatu wraz z jednostkami podległymi,
    • prowadzenie Sekretariatu Starostwa,
    • organizowanie i obsługa przyjęć klientów (stron) przez Starostę i Wicestarostę w sprawach skarg i wniosków,
    • organizowanie i obsługa narad Starosty z kierownikami komórek organizacyjnych,
    • prowadzenie kancelarii ogólnej, zapewniającej obsługę kancelaryjną Starostwa w tym:
    • a) przyjmowanie poczty wnoszonej do Starostwa bezpośrednio przez klientów oraz dostarczanej za pośrednictwem operatorów pocztowych, 
      b) rejestrowanie korespondencji wpływającej do Starostwa w rejestrze kancelaryjnym, 
      c) dostarczanie korespondencji do Sekretariatu Starostwa oraz poszczególnych komórek organizacyjnych, 
      d) wysyłanie korespondencji i przesyłek,

    • prowadzenie Punktu Obsługi Klienta, w tym:
    • a) udzielenie informacji klientom, a w razie potrzeby kierowanie ich do właściwych komórek organizacyjnych Starostwa,
      b) wydawanie druków wniosków i formularzy oraz kart informacyjnych.

    • prowadzenie spraw związanych z informatyzacją działalności Starostwa w oparciu o ustawę o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
    • prowadzenie spraw z zakresu ochrony danych osobowych w tym opracowanie i aktualizowanie dokumentacji opisującej sposób przetwarzania danych oraz środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych, w oparciu o informacje przekazane przez gestorów zasobów informacyjnych prowadzenie spraw wynikających z przepisów ustawy o petycjach.

  4. Do podstawowych zadań Referatu Administracyjno - Gospodarczego należy w szczególności:

    • prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo- technicznym, zakupem sprzętu i wyposażenia oraz naprawą i konserwacją,
    • prowadzenie analitycznej ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz pozostałych środków trwałych,
    • prowadzenie ewidencji obwieszczeń i ogłoszeń zamieszczanych w Starostwie oraz obsługa tablicy ogłoszeń,
    • zapewnianie zaopatrzenia budynku Starostwa w wodę i odprowadzanie ścieków,
    • zapewnianie zaopatrzenia budynku Starostwa w energię elektryczną i energię cieplną,
    • zapewnianie wywozu nieczystości,
    • zapewnianie utrzymania porządku i czystości w pomieszczeniach biurowych, pomieszczeniach wspólnego użytkowania i w bezpośrednim otoczeniu budynku,
    • zapewnienie informacji wizualnej dla klientów,
    • zapewnienie obsługi centrali telefonicznej,
    • zapewnienie obsługi urządzenia kopiującego,
    • zapewnianie obsługi transportu osobowego,
    • zapewnianie bieżących napraw wynikających z eksploatacji budynku Starostwa,
    • zapewnienie całodobowego dozoru budynku Starostwa,
    • sprawowanie nadzoru nad eksploatacją budynku Starostwa i prowadzenie ksiąg obiektu według zasad określonych w prawie budowlanym,
    • zapewnianie serwisu, konserwacji i utrzymania w stałej sprawności sprzętu przeciwpożarowego, urządzeń kotłowni gazowej, sieci centralnego ogrzewania, sieci elektrycznej, przewodów kominowych i wentylacyjnych oraz sieci wodociągowo - kanalizacyjnej,
    • koordynowanie wymaganych przeglądów instalacji budynku Starostwa,
    • prowadzenie spraw związanych z wynajmowaniem wolnych pomieszczeń biurowych i piwnic w budynku Starostwa,

  5. Do podstawowych zadań Biura Rady Powiatu należy w szczególności:

    • gromadzenie i przygotowywanie materiałów niezbędnych dla pracy Rady i Komisji Rady,
    • przygotowywanie materiałów na posiedzenia Rady i Komisji Rady,
    • sporządzanie protokołów z sesji Rady,
    • prowadzenie rejestrów:
    • a) uchwał Rady, 
      b) wniosków i opinii Komisji Rady,
      c) interpelacji i wniosków radnych.

    • przekazywanie Zarządowi do realizacji uchwał Rady, wniosków Komisji, interpelacji i wniosków radnych oraz czuwanie nad terminowym ich załatwianiem,
    • przedkładanie organom nadzoru uchwał Rady,
    • opracowywanie sprawozdań i informacji z działalności Rady,
    • obsługa kancelaryjno – biurowa Przewodniczącego Rady,
    • prowadzenie ewidencji udziału radnych w sesjach i posiedzeniach Komisji,
    • prowadzenie spraw związanych z udostępnianiem informacji publicznej z zakresu działania Rady,
    • prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem i organizacją wyborów,
    • przekazywanie do Biuletynu Informacji Publicznej aktów prawa miejscowego stanowionych przez Radę Powiatu celem ich publikacji w wykazie aktów prawa miejscowego.

  6. Do podstawowych zadań Stanowiska ds. Archiwum Zakładowego należy prowadzenie archiwum zakładowego, w tym w szczególności:

    • przyjmowanie dokumentacji z poszczególnych komórek organizacyjnych Starostwa,
    • przechowywanie i zabezpieczanie zgromadzonej dokumentacji oraz prowadzenie jej ewidencji,
    • prowadzenie skontrum dokumentacji,
    • porządkowanie przechowywanej dokumentacji przejętej w latach wcześniejszych w stanie nieuporządkowanym,
    • udostępnianie przechowywanej dokumentacji,
    • przeprowadzanie kwerend archiwalnych, inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej oraz udział w jej komisyjnym brakowaniu,
    • przygotowywanie materiałów archiwalnych do przekazania i udział w ich przekazaniu do właściwego archiwum państwowego,
    • sporządzanie rocznych sprawozdań z działalności archiwum zakładowego i stanu dokumentacji w archiwum zakładowym,
    • doradzanie komórkom organizacyjnym w zakresie właściwego postępowania z dokumentacją,
    • kontrolowanie wszystkich komórek organizacyjnych Starostwa w zakresie stosowania przepisów jednolitego rzeczowego wykazu akt dla organów powiatu i starostw powiatowych.

  7. Do podstawowych zadań Pełnomocnika ds. Systemu Zarządzania Jakością należy w szczególności:

    • sprawowanie nadzoru nad prawidłowością funkcjonowania systemu zarządzania jakością,
    • podejmowanie wszelkich działań, celem utrzymania systemu zarządzania jakością,
    • inicjowanie, opracowywanie i wdrażanie wszelkich rozwiązań mających na celu doskonalenie systemu zarządzania jakością,
    • sprawowanie nadzoru i zarządzanie dokumentacją systemową,
    • koordynowanie działań związanych z prowadzeniem auditów wewnętrznych,
    • sprawowanie nadzoru nad realizacją działań korygujących i zapobiegawczych oraz dokonywanie oceny skuteczności tych działań,
    • przedstawianie kierownictwu sprawozdań dotyczących funkcjonowania systemu zarządzania jakością i wszelkich potrzeb związanych z jego doskonaleniem,
    • upowszechnianie w Starostwie świadomości dotyczącej wymagań klientów zewnętrznych.

 

Sekretarz Powiatu - Jadwiga Gunia – tel. 13 44 864 22, pok.203

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Kierownik Biura Rady Powiatu - Adam Wyżkiewicz - tel. 13 44 86 453, pok. 211

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Brak załączników.

Opis zmianDataOsobaPorównaj
Artykuł został wytworzony. poniedziałek, 24, październik 2016 10:42 Paweł Szot
Artykuł został zmieniony. poniedziałek, 22, styczeń 2018 13:50 Paweł Szot
Artykuł został zmieniony. poniedziałek, 22, styczeń 2018 13:53 Paweł Szot
Artykuł został zmieniony. poniedziałek, 22, styczeń 2018 13:54 Paweł Szot