Podstawa prawna
- ustawa z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne;
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 września 2012 r. w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów;
- rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków.
Wymagane dokumenty
- wniosek wraz z uzasadnieniem;
- operat techniczny z przeprowadzonej ponownej gleboznawczej klasyfikacji gruntów lub aktualizacji użytków gruntowych;
- wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu – kopia (w przypadku przeklasyfikowania gruntów rolnych na leśne);
- upoważnienie udzielone pełnomocnikowi działającemu w imieniu strony.
Formularz/wnioski do pobrania
Wniosek o aktualizację użytku gruntowego.
Opłaty
Opłata skarbowa za wydanie decyzji – 10,00 zł. Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa 17,00 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawca jest podmiotem zwolnionym z opłaty skarbowej). Opłaty skarbowej można dokonać w kasie Urzędu Miasta w Jaśle ul. Rynek 12 lub na rachunek bankowy nr: Bank Spółdzielczy w Bieczu, Oddział w Jaśle 33 8627 1011 2001 0048 6891 0003. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy dołączyć do wniosku.
Komórka odpowiedzialna za prowadzenie sprawy
Wydział Geodezji, Katastru i Nieruchomości, Referat Ewidencji Gruntów i Budynków, pokój nr 6,
tel. (13) 44 86 481 lub (13) 44 83 410 wew. 211.
Miejsce składania dokumentów
- osobiście w budynku Starostwa Powiatowego w Jaśle;
- pocztą na adres: Starostwo Powiatowe w Jaśle ul. Rynek 18 38-200 Jasło;
- poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Starostwa Powiatowego w Jaśle ePUAP.
Termin załatwienia sprawy
Do jednego miesiąca licząc od daty wpływu kompletnej dokumentacji klasyfikacyjnej.
Tryb odwoławczy
Od wydanej w sprawie decyzji służy stronie prawo wniesienia odwołania do Podkarpackiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Rzeszowie za pośrednictwem Starosty Jasielskiego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
W związku ze złożeniem przez Państwa wniosku dotyczącym klasyfikacji gruntów i aktualizacji użytków gruntowych konieczne jest przetwarzanie Państwa danych osobowych.
Administratorem Państwa danych osobowych jest Starosta Jasielski ul. Rynek 18, 38-200 Jasło.
W celu uzyskania informacji dotyczących sposobu przetwarzania danych osobowych należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych: Starostwo Powiatowe w Jaśle, ul. Rynek 18,
38-200 Jasło, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Przetwarzanie danych osobowych jest konieczne ze względu na obowiązek ciążący na Administratorze, który wynika z:
- ustawy z dnia 17 maja 1989r. prawo geodezyjne i kartograficzne;
- rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 września 2012r. w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów;
- rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków.
Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być: strony postępowania oraz podmioty świadczące usługi na rzecz Administratora, z którymi zawarto umowy gwarantujące bezpieczeństwo Państwa danych.
Dane osobowe wraz z aktami postępowania będą przechowywane zgodnie z nadaną kategorią archiwalną BE10 na podstawie przepisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. Nie planuje się usunięcia danych wprowadzonych do operatu ewidencji gruntów i budynków.
Posiadają Państwo następujące prawa:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii – na podstawie art. 15 RODO,
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych – na podstawie art. 16 RODO,
- prawo żądania usunięcia danych osobowych – na podstawie art. 17 RODO,
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych – na podstawie art. 18 RODO,
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznacie Państwo, że przetwarzanie danych narusza przepisy RODO.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne lecz niezbędne w celu realizacji wniosku.
Państwa dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej Powiatu Jasielskiego: www.powiat.jaslo.pl,
w zakładce: „Starostwo Powiatowe” --> „Ochrona danych osobowych”.
Informacje dodatkowe
Brak.