Uruchomiona została usługa tymczasowego profilu zaufanego, który może zostać potwierdzony poprzez rozmowę wideo z urzędnikiem. Usługa dedykowana jest przede wszystkim osobom, które chciałyby potwierdzić profil zaufany przez Internet, jednak nie korzystają z bankowości elektronicznej lub bank, z którego usług korzystają, nie jest dostawcą tożsamości profilu zaufanego.

Tymczasowy profil zaufany będzie ważny przez 3 miesiące.

  1. Wniosek o tymczasowy profil zaufany dostępny jest pod adresem: https://pz.gov.pl/pz/registerMainPage
  2. Należy wypełnić wszystkie obowiązkowe pola formularza rejestrującego.
  3. Od momentu złożeniu wniosku w ciągu kilku dni urzędnik zadzwoni i zaprosi wnioskującego do rozmowy wideo (w wyjątkowych sytuacjach możesz czekać dłużej).

Jednocześnie informujemy, że do przeprowadzenia rozmowy niezbędne są: urządzenie, które ma kamerę i mikrofon – na przykład telefon, tablet, laptop oraz zainstalowane aplikacje tj.: Skype lub Microsoft Teams.

Departament Systemów Państwowych
Projekt CEPiK2.0
Ministerstwo Cyfryzacji