Drukuj

Karta informacyjna

Rejestracja jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m

 

PODSTAWA PRAWNA:

  1. Ustawa z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających
    o długości do 24 m (Dz. U. z 2018 r. poz. 1137 z późn. zm.),
  2. Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 17 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (Dz.U. z 2020 r. poz. 763),
  3. Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 7 lutego 2020 r. w sprawie wysokości opłat związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (Dz.U. z 2020 r. poz. 248),
  4. Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 30 września 2019 r. w sprawie powierzenia prowadzenia rejestru jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m i administrowania nim. (Dz.U. z 2019 r. poz.1908).

Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m obowiązkowi rejestracji podlega:

- o ile nie posiada innej niż polska przynależności.

 

WYMAGANE DOKUMENTY:

  1. Wniosek o rejestrację spełniający wymogi określone w przepisach art. 6 ustawy o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m oraz przepisach rozporządzenia Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 17 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.

lub osobiście w dowolnie wybranym organie rejestrującym: starostwo albo właściwy polski związek sportowy.

UWAGA:

Formularze wniosków wraz dokumentami są dostępne na stronie internetowej :

http://www.ums.gov.pl/projekty_unijne/Reja24/formularze.zip

  1. Dowód własności jednostki pływającej (art. 6 ust. 1 pkt 1 ustawy).
  1. Dokumenty lub materiały potwierdzające informacje, o których mowa w art. 6 ust.1
    pkt 2 a-c oraz i-p.
  1. Dowód wniesienia opłaty za rozpatrzenie wniosku o rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego.


OPŁATY:

Wysokość opłat związanych z rejestracją określona została w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 7 lutego 2020 r. w sprawie wysokości opłat związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m, tj.:

Opłaty należy dokonywać na konto Starostwa Powiatowego w Jaśle Bank Spółdzielczy w Rymanowie   Nr 10 8636 0005 2001 0004 5740 0007.

KOMÓRKA ODPOWIEDZIALNA ZA PROWADZENIE SPRAWY:

Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, pok. 208, tel. 13 448 64 52.

MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:

Wniosek o rejestrację jednostki pływającej należy składać bezpośrednio w systemie REJA24 na stronie internetowej: 

http://interesant.reja24.gov.pl

lub osobiście w dowolnie wybranym organie rejestrującym: starostwo albo właściwy polski związek sportowy

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Organ rejestrujący wpisuje jednostkę pływającą do rejestru albo wydaje decyzję o odmowie wpisania jednostki pływającej do rejestru w terminie 30 dni, licząc od dnia złożenia kompletnego wniosku o rejestrację.

 

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

Administratorem danych osobowych jest:

Starosta Jasielski, ul. Rynek 18, 38-200 Jasło.

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować w sprawach związanych z przetwarzaniem Państwa danych osobowych:

Starostwo Powiatowe w Jaśle, ul. Rynek 18, 38-200 Jasło, pokój nr 218;

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu zarejestrowania jachtu lub innej jednostki pływającej o długości do 24 m. Podstawą prawną  przetwarzania Państwa danych jest obowiązek ciążący na Administratorze wynikający z ustawy z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m oraz Rozporządzenie Ministra Gospodarki morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 17 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.

Podanie danych jest dobrowolne, lecz konieczne do zarejestrowania sprzętuDane osobowe przetwarzane będą w ściśle określonym, minimalnym zakresie niezbędnym do osiągnięcia celu, o którym mowa powyżej.

Nie przewiduje się przekazywania danych innym odbiorcom.

Dane będą przetwarzane przez czas określony przepisami ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach zgodnie z uznaną kategorią archiwalną B5.

Posiadają Państwo następujące prawa:

Państwa dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego wydawania decyzji, w tym profilowania.

Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej Powiatu Jasielskiego: www.powiat.jaslo.pl, w zakładce: „Starostwo Powiatowe” --> „Ochrona danych osobowych”.