Podstawa prawna
- ustawa z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych.
Wymagane dokumenty
- wniosek;
- załączniki:
- wypis i wyrys z planu zagospodarowania przestrzennego gminy lub w przypadku jego braku ostateczna decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu (dla działki objętej wnioskiem);
- projekt zagospodarowania nieruchomości objętych wnioskiem, z zaznaczonym graficznie kolorowym, wyraźnym obrysem powierzchni niezbędnej do wyłączenia oraz liczbowym zbilansowaniem tej powierzchni – z rozbiciem na działki i klasy gruntów, podpisanym przez wykonawcę projektu;
- 3 egzemplarze mapy uzupełniającej z projektem podziału użytków;
- dokument umożliwiający ustalenie wartości rynkowej 1 m2 gruntu podlegającego wyłączeniu (operat szacunkowy gruntu wyłączonego z produkcji lub opinia biegłego rzeczoznawcy majątkowego, określające jego wartość w dniu wyłączenia z produkcji, akt notarialny przeprowadzonej transakcji kupna – sprzedaży dla gruntu objętego decyzją o wyłączeniu z produkcji lub inne dowody określające wartość gruntu) - nie jest wymagana informacja o wartości wyłączanego gruntu przy inwestycjach na cele budownictwa mieszkaniowego - a mianowicie przy wyłączaniu gruntu do 0,05 ha w przypadku budynku jednorodzinnego oraz do 0,02 ha na każdy lokal mieszkalny,
w przypadku budynku wielorodzinnego; - dokument potwierdzający tytuł prawny do gruntu w przypadku prowadzenia inwestycji na gruntach nie stanowiących własności inwestora;
- w przypadku gdy grunt jest współwłasnością kilku osób, zaś wnioskodawcą jest tylko jedna z nich należy dołączyć zgody pozostałych współwłaścicieli;
- upoważnienie udzielone pełnomocnikowi działającemu w imieniu strony + opłata skarbowa od pełnomocnictwa.
Formularz/wnioski do pobrania
Wniosek o trwałe wyłączenie z produkcji rolniczej.
Opłaty
Wydanie decyzji jest zwolnione z opłaty skarbowej na podstawie załącznika cz. III ust. 44 pkt. 3 kolumna 4 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej. Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa 17,00 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawca jest podmiotem zwolnionym z opłaty skarbowej). Opłaty skarbowej można dokonać w kasie Urzędu Miasta w Jaśle
ul. Rynek 12 lub na rachunek bankowy nr: Bank Spółdzielczy w Bieczu, Oddział w Jaśle 33 8627 1011 2001 0048 6891 0003. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy dołączyć do wniosku.
Komórka odpowiedzialna za prowadzenie sprawy
Wydział Geodezji, Katastru i Nieruchomości, Referat Ewidencji Gruntów i Budynków, pokój nr 6,
tel. (13) 448 64 81 lub (13) 448 34 10 wew. 211.
Miejsce składania dokumentów
- osobiście w budynku Starostwa Powiatowego w Jaśle;
- pocztą na adres: Starostwo Powiatowe w Jaśle ul. Rynek 18 38-200 Jasło;
- poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Starostwa Powiatowego w Jaśle ePUAP.
Termin załatwienia sprawy
Sprawa załatwiana jest bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Tryb odwoławczy
Od decyzji służy stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krośnie za pośrednictwem Starosty Jasielskiego w terminie 14 dni od daty doręczenia.
Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
W związku ze złożeniem przez Państwa wniosku z zakresu ochrony gruntów rolnych i leśnych w tym:
- uzgodnienie projektów decyzji o warunkach zabudowy lub decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego w zakresie ochrony gruntów rolnych,
- trwałe wyłączenie z produkcji rolniczej oraz wydanie informacji o konieczności wyłączenia
z produkcji rolniczej
konieczne jest przetwarzanie Państwa danych osobowych.
Administratorem Państwa danych osobowych jest Starosta Jasielski ul. Rynek 18, 38-200 Jasło.
W celu uzyskania informacji dotyczących sposobu przetwarzania danych osobowych należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych: Starostwo Powiatowe w Jaśle, ul. Rynek 18,
38-200 Jasło, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Przetwarzanie danych osobowych jest konieczne ze względu na obowiązek ciążący na Administratorze, który wynika z:
- ustawy z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych;
- ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (dodatkowo dla pkt. 1).
Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być strony postępowania oraz podmioty świadczące usługi na rzecz Administratora, z którymi zawarto umowy gwarantujące bezpieczeństwo Państwa danych.
Dane osobowe wraz z aktami postępowania będą przechowywane zgodnie z nadaną kategorią archiwalną BE10 na podstawie przepisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. Nie planuje się usunięcia danych wprowadzonych do operatu ewidencji gruntów i budynków.
Posiadają Państwo następujące prawa:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii – na podstawie art. 15 RODO,
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych – na podstawie art. 16 RODO,
- prawo żądania usunięcia danych osobowych – na podstawie art. 17 RODO,
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych – na podstawie art. 18 RODO,
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznacie Państwo, że przetwarzanie danych narusza przepisy RODO.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne lecz niezbędne w celu realizacji wniosku.
Państwa dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej Powiatu Jasielskiego: www.powiat.jaslo.pl,
w zakładce: „Starostwo Powiatowe” --> „Ochrona danych osobowych”.
Informacje dodatkowe
Wniosek oraz oświadczenia powinny być podpisane przez wszystkich współwłaścicieli nieruchomości objętej wnioskiem lub przez pełnomocnika z dołączonym pełnomocnictwem oraz oryginalnym potwierdzeniem uiszczenia opłaty skarbowej z tego tytułu. Opłata skarbowa w przypadku upoważnienia wynosi 17,00 zł.