ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 3 W JAŚLE WYSTARTOWAŁ… w rekrutacji, a PRACODAWCY dostrzegli potencjał UCZNIÓW, proponując im pracę, staże lub praktyki zawodowe

Zespół Szkół nr 3 w Jaśle wziął udział w przedsięwzięciu „Podkarpackie Virtual Expo”. W wydarzeniu uczestniczyło ponad 120 firm.

Virtual Expo to działanie hybrydowe, łączące tradycyjny event ze spotkaniami on-line. Na dedykowanej platformie Virtual Expo zaproszeni wystawcy posiadali swoje spersonalizowane wirtualne stoiska. Wizualizacja hali targowej - wnętrza G2A Areny Centrum Wystawienniczo-Kongresowego w Jasionce - przedstawiała dostępnych eksponentów w formie aktywnych logotypów, które umożliwiały każdemu odwiedzającemu targi wizytę na wirtualnym stanowisku z dostępnymi opcjami takimi, jak czat.

Równocześnie na platformie Virtual Expo oraz w mediach społecznościowych transmitowane były ze studia zorganizowanego w G2A Arena  dedykowane targom webinary oraz sesje Q&A, w których uczestniczyli zaproszeni eksperci.

Dyrektor Zespołu Szkół nr 3 w Jaśle pani Agnieszka Chłopek oraz wicedyrektor pani Agnieszka Maczuga na zaproszenie Marszałka Województwa Podkarpackiego Władysława Ortyla wzięły udział w  uroczystej Gali WYSTARTUJ Z NAMI, która odbyła się 7 października na terenie G2A Arena Centrum Wystawienniczo-Kongresowe Województwa Podkarpackiego w Jasionce. Celem wydarzenia była promocja potencjału podkarpackich przedsiębiorców, działających w branżach związanych z inteligentnymi specjalizacjami województwa, tj. motoryzacja, lotnictwo, IT, komunikacja i jakość życia.

Po uroczystej gali odbył się koncert zespołu Pectus.

Zespół Szkół nr 3 jako jedyna placówka oświatowa z Powiatu Jasielskiego uczestniczył w programie "Wystartuj z nami". Organizatorem tego wydarzenia był Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, zaś partnerem merytorycznym LOT AIRCRAFT MAINTENANCE SERVICES Sp. z o.o. Do udziału szkołę zaprosiła firma LOT AMS, z którą "CHEMIK" współpracuje od 2019 r.

Przez trzy dni uczniowie maturalnych klas technikum (mechatronik, logistyk, analityk, urządzenia i systemy energetyki odnawialnej) brali udział w targach pracy,  rozmawiając on-line z potencjalnymi pracodawcami z Podkarpacia, którzy zmodyfikowali  proces rekrutacji. Jego wyjątkowość polegała na tym, że to uczniowie - jako przyszli pracownicy - decydowali, z kim i kiedy chcą się umówić na wideokonferencję rekrutacyjną. Mieli do wyboru firmy motoryzacyjne, lotnicze, farmaceutyczne, płatnicze, medyczne, logistyczne  m.in. z Jedlicza, Rzeszowa, Mielca,  Dębicy czy Rzeszowa.

Okazało się, że była to doskonała okazja dla chętnych uczniów Zespołu Szkół nr 3 w Jaśle, aby w rzeczywistych warunkach odbyli swoje pierwsze rozmowy rekrutacyjne, zmierzyli się ze stresem czy też sprawdzili się w komunikacji interpersonalnej nabytej na zajęciach. Przyszli technicy nie kryli zadowolenia i dumy ze swojej wiedzy, kompetencji, otwartości i komunikatywności, które pozwoliły im profesjonalnie  przejść przez rekrutację. Utwierdzili się w przekonaniu, że wybór tej szkoły był trafny.

Mamy otwarte drzwi do przyszłości - mówi Piotr Śliż, uczeń IV klasy technikum mechatronik. Otrzymałem propozycję pracy bez doświadczenia. Ta kwestia jest bardzo istotna dla młodego człowieka, absolwenta technikum. Po ukończeniu szkoły, otrzymaniu dyplomu technika i zdaniu matury mam  się przypomnieć, czyli zadzwonić do pracodawcy, który zaproponował mi pracę. Program, do którego przystąpiła szkoła, okazał sie dla mnie wielką szansą zawodową, z której na pewno skorzystam.

Zadowolenia nie kryje również Natalia Kłosowska - uczennica technikum o profilu logistyk, która usłyszała od przyszłego pracodawcy, że "młode firmy poszukują młodych ludzi". W marcu, na prośbę pracodawcy, który chce mnie zatrudnić,  wyślę CV - powiedziała Natalia. Jednak to nie będzie koniec procesu rekrutacyjnego, bowiem czeka mnie drugi etap. Będzie nim rozmowa w języku angielskim.  To zrozumiałe, ponieważ firma działa na rynku międzynarodowym.

 

Aleksandra, Emilia i Janek - maturzyści technikum analityk - podkreślają wartość rozmów rekrutacyjnych, wskazując m.in. na ich „swobodę”.

Rekruterzy opowiadali o swoim życiu - mówi Emilia Stój. To było miłe. Rozmowy były naturalne; nie odczułam,  że są sztucznie podtrzymywane. Pytano mnie o zainteresowania i oceny. Ważne też było dla przyszłego pracodawcy, gdzie odbywałam praktyki zawodowe, ponieważ firmy farmaceutyczne szukają ludzi po technikum.

Potwierdza to Janek, który powtarza za interlokutorami: Studia nie są warunkiem zatrudnienia. Wiedza i kompetencje uczniów techników są wystarczające, by podjąć pracę w branży  farmaceutycznej.  Dlatego zaproponowano mi staż lub pracę. Moje doświadczenie nabyte podczas praktyk zawodowych, w czasie których miałem do czynienia m.in. z analizą lekarstw, teraz zaprocentowało. Oprócz tego na lekcjach/zajęciach laboratoryjnych używamy profesjonalnej aparatury, co okazało się również niesamowitym atutem.

Te kwestie, o których mówi kolega, bardzo interesowały przedsiębiorców – podkreśla AleksandraPlusem okazały się dla nas, uczniów Zespołu Szkół nr 3 w Jaśle,  również praktyki w laboratoriach pozaszkolnych. Podczas rozmów stwierdzano, że  jesteśmy obeznani z zawodem. Miło było to słyszeć. Nauka w naszym technikum przynosi więc wiele korzyści.

Wszyscy uczniowie podkreślają, że podczas rozmów rekrutacyjnych dało się odczuć ogromne zainteresowanie potencjalnych pracodawców nimi - uczniami techników oraz samą szkołą. Pytano nie tylko o sprawy zawodowe (egzaminy z kwalifikacji, oceny, przebieg zajęć laboratoryjnych, wyposażenie sal przedmiotowych, stopień opanowania języka obcego zawodowego), ale również o pasje, zainteresowania.

Dzięki tym wirtualnym spotkaniom znamy priorytety zakładów pracy, fabryk, przedsiębiorstw… - zaznaczają uczniowie. Wiemy, jaki jest wizerunek idealnego pracownika oraz jak wygląda dzień pracy w danej branży -  dodaje Szymon Lechwar, uczeń technikum urządzeń i systemów energetyki odnawialnej.

Firmy zauważyły, że posiadamy odpowiednie kompetencje i kwalifikacje do wykonywania zawodów, dlatego otrzymaliśmy  propozycję wysłania CV – zaznaczyli maturzyści. Dodało nam to skrzydeł, więc naprawdę WYSTARTOWALIŚMY. Dziękujemy naszej Dyrekcji za stworzenie takiej szansy zawodowej.

 

IMG_20201007_191038
IMG_20201007_191038
IMG_20201007_193235 (3)
IMG_20201007_193235 (3)
IMG_20201008_092736
IMG_20201008_092736
IMG_20201007_180332 (2)
IMG_20201007_180332 (2)
IMG_20201007_183307 (2)
IMG_20201007_183307 (2)

 

Dzień Edukacji Narodowej jest zawsze okazją do złożenia nauczycielom życzeń, a także do podziękowania i nagrodzenia ich za pełną poświęcenia pracę oraz osiągnięcia zawodowe.

W dniu 13 października odbyło się spotkanie Starosty Jasielskiego z nagrodzonymi nauczycielami i dyrektorami szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Powiat Jasielski.

Uroczystość rozpoczął Starosta Jasielski Pan Adam Pawluś, który na ręce obecnych dyrektorów i nauczycieli złożył serdeczne życzenia z okazji ich święta, pogratulował sukcesów dydaktycznych, a także osiągnięć uczniów i szkół w różnego rodzaju konkursach.

17 nauczycieli szkół i placówek oświatowych otrzymało nagrody z okazji Dnia Edukacji Narodowej. Stały się one uhonorowaniem ich szczególnych osiągnięć w pracy dydaktyczno-wychowawczej z dziećmi i młodzieżą. Wyróżnieni pedagodzy odebrali nagrody z rąk Starosty Jasielskiego.

Uhonorowani nauczyciele nagrodą Zarządu Powiatu to:

Pani Renata Władyka - I Liceum Ogólnokształcące

Pani Agnieszka Żeromska – Sroka - II Liceum Ogólnokształcące

Pan Krzysztof Rogowski - Zespół Szkół Technicznych

Pan Wiesław Szwajcowski - Zespół Szkół Usługowych i Spożywczych

Pani Agnieszka Chłopek - Zespół Szkół nr 3

Pani Barbara Jaworska - Zespół Szkół nr 3

Pani Ewa Kusibab - Zespół Szkół nr 4

Pan Antoni Salacha - Liceum Ogólnokształcące w Kołaczycach

Pani Grażyna Żygłowicz - Liceum Ogólnokształcące w Kołaczycach

Pani Kinga Kasińska Stal - Zespół Szkół Budowlanych

Pan Rafał Cichoń - Zespół Szkół Budowlanych

Pani Jolanta Mercik - Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna

Pan Daniel Sroka - Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna

Pani Magdalena Sypień - Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy

Pani Gabriela Kurcab - Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy

Pani Dorota Dudys –Stasik - Młodzieżowy Dom Kultury

Pan Dariusz Wilczkiewicz - Centrum Kształcenia Zawodowego nr 1

Drodzy Nauczyciele, Wychowawcy,

Pracownicy Szkoły

 

         Z okazji Dnia Edukacji Narodowej składam Państwu najserdeczniejsze podziękowania i wyrazy uznania za trudną i odpowiedzialną pracę na rzecz kształtowania umysłów i postaw młodego pokolenia, które należą do najtrudniejszych ale jednocześnie do najpiękniejszych i najbardziej zaszczytnych zadań.

         Dziękuje za wskazywanie młodzieży autentycznych wartości życia, za naukę tolerancji, szacunku i zrozumienia dla każdego człowieka, za ogromne poświęcenie i wysiłek włożony w kształtowanie ich charakterów oraz za przekazywanie najcenniejszego daru jakim jest niewyczerpane bogactwo wiedzy. Wierzę, że Państwa zaangażowanie, entuzjazm, pasja i wysiłek będzie owocował postępami w nauce uczniów, rozbudzając w nich szlachetne i ambitne aspiracje.

         Słowa podziękowania za Waszą pracę i zaangażowanie nabierają szczególnego znaczenia i szczególnej wartości w obecnym jakże trudnym czasie, w dobie panującej pandemii koronawirusa, która spowodowała, że rozpoczęty niedawno nowy rok szkolny będzie się różnił od poprzednich.
W trosce o bezpieczeństwo młodzieży, nauczycieli i rodziców, obowiązują bowiem nowe zasady bezpieczeństwa, które stawiają przed dyrektorami szkół i placówek oświatowych, gronem pedagogicznym i uczniami wielkie wyzwania, związane z rygorystycznym przestrzeganiem zasad bezpieczeństwa.
Dziękując Państwu za dodatkowy trud i wysiłek związany z zapewnieniem bezpieczeństwa całej szkolnej społeczności, proszę Was jednocześnie o bieżący kontakt z rodzicami uczniów, w celu ograniczenia potencjalnego niebezpieczeństwa zakażenia koronawirusem wśród szkolnej braci.

         Z okazji Waszego święta, wszystkim nauczycielom, pracownikom administracji i obsługi oraz emerytom, życzę dużo dobrego zdrowia, realizacji planów i zamierzeń, satysfakcji z osiągnięć, cierpliwości i wytrwałości w pokonywaniu codziennych trudności oraz wszelkiej pomyślności w życiu zawodowym i osobistym.

Niech pogoda ducha oraz pasja przekazania wiedzy towarzyszy Państwu każdego dnia.

 

skan pisma

lofo podstawowe.kolor 1

18 czerwca 2020 r. Rada Ministrów przyjęła nowy program wspierania rozwoju społeczeństwa obywatelskiego pod nazwą „Program Wspierania Rozwoju Uniwersytetów Ludowych na lata 2020-2030”.

Strategicznym celem rządowego programu jest wsparcie rozwoju społeczeństwa obywatelskiego przez rozwój edukacji dorosłych w formie grundtvigiańskich uniwersytetów ludowych. Program zakłada wsparcie już istniejących uniwersytetów ludowych lub reaktywację placówek, które z różnych przyczyn zaprzestały czynnej działalności edukacyjnej, a także tworzenie nowych uniwersytetów ludowych i wspieranie ich rozwoju, odziaływanie na społeczności lokalne ze szczególnym uwzględnieniem podmiotów o podobnej misji, celach i zadaniach, a także budowanie sieci i partnerstw poprzez popularyzację modelu edukacji grundtvigiańskiej.

Metoda edukacji grundtvigiańskiej i programy realizowane przez uniwersytety ludowe znakomicie odpowiadają na potrzeby współczesności i warte są odrodzenia. Potwierdza to doświadczenie krajów skandynawskich i niemieckojęzycznych, gdzie ta forma edukacji doskonale się sprawdza, przynosząc efekty zarówno w obszarze wzmocnienia osobistych i wspólnotowych kompetencji, jak i wskaźników odnoszących się do zdobywanej wiedzy i umiejętności.

Podstawowe założenia tej metody bliskie są założeniom aktualnych polityk rozwoju edukacji dorosłych, stawiających sobie za cel miedzy innymi aktywne uczestnictwo i tworzenie kultury jako efekt kształcenia.

„Program Wspierania Rozwoju Uniwersytetów Ludowych na lata 2020-2030” jest programem realizowanym przez Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego. Warunki naboru oraz zasady otrzymania wsparcia określa regulamin konkursu, który obecnie został poddany konsultacjom społecznym. Planowany termin konkursu to III kwartał bieżącego roku, szczegółowych informacji można uzyskać na stronie internetowej www.niw.gov.pl w zakładce uniwersytety ludowe lub poprzez kontakt z Narodowym Instytutem Wolności.

MojeStypendium baner 2020

Poszukujesz źródeł wsparcia swojego rozwoju naukowego, artystycznego, sportowego? Myślisz o wyjeździe na studia za granicą? A może szukasz ciekawych ofert konkursów? Zajrzyj na MojeStypendium.pl - to całkowicie darmowa baza ofert stypendiów krajowych i zagranicznych, konkursów i staży. Na portalu publikowane są także artykuły o tematyce stypendialnej i edukacyjnej.

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że w Polsce i na świecie działa wiele organizacji oferujących różnorodne programy stypendialne. Stypendium może pomóc m.in. sfinansować studia na wymarzonej uczelni osobom z małych miejscowości, umożliwić wyjazd na staż za granicę czy realizację projektu artystycznego. Bezpłatna, dostępna dla wszystkich baza stypendiów, konkursów i staży na portalu MojeStypendium.pl pomaga znaleźć oferty odpowiadające zainteresowaniom i sytuacji życiowej danej osoby.

Wiedza, doświadczenie i mądre dziennikarstwo

Portal Moje Stypendium prowadzony jest od 2006 roku przez Fundację Dobra Sieć - organizację społeczną, która od ponad 10 lat aktywnie działa w obszarze wykorzystywania nowych technologii dla dobra społecznego, w tym popularyzacji wiedzy o programach stypendialnych. W bazie serwisu od początku jego istnienia zgromadzone zostało ponad 12 tysięcy ofert stypendiów, konkursów i staży.

Moje Stypendium to nie tylko baza ofert - to także baza wiedzy. Na portalu regularnie publikowane są artykuły o tematyce związanej ze stypendiami i edukacją - m.in. o tym, jak poszukiwać stypendiów w Polsce czy gdzie szukać wsparcia na studia za granicą.

Wsparcie w czasie epidemii

Zwłaszcza w sytuacji dużej niepewności związanej z systemem edukacji i rynkiem pracy wywołanej pandemią COVID-19, wartościowe inicjatywy stypendialne, będące elementem rozbudowanej sieci wsparcia, mogą być szczególnie pomocnym narzędziem dla wielu osób.

Fundacja stara się służyć swoim doświadczeniem i wiedzą również w obecnej sytuacji. W ostatnim czasie na portalu pojawiły się m.in. artykuły w przystępny sposób opisujące, jak wygląda funkcjonowanie szkółpowrót na uczelnie w czasie epidemii.

Pomoc dla organizatorów stypendialnych oraz badania stypendiów

Działalność Fundacji obejmuje także szeroko zakrojone badania i analizy systemu stypendiów w Polsce oraz wsparcie organizacji w tworzeniu, udoskonalaniu i promocji programów stypendialnych. Między innymi, na portalu regularnie publikowane są zestawienia grantów dla organizacji ze szczególnym uwzględnieniem grantów dla organizatorów stypendialnych oraz organizacji społecznych działających na polu edukacji i przeciwdziałaniu wykluczeniu.

W 2018 roku Fundacja przeprowadziła kompleksowe badanie polskich organizacji stypendialnych, którego wyniki zostały opublikowane w raporcie „Mapa stypendiów II”, na podstawie którego opracowana została broszura „Stypendia. Co? Gdzie? Jak?”. Broszura przybliża tematykę stypendiów w Polsce w przystępny sposób - może służyć zarówno osobom szukającym wsparcia stypendialnego, jak i organizacjom, które planują uruchomić własny program stypendialny.

W poszukiwaniu wsparcia i wiedzy zajrzyj na www.mojestypendium.pl!